Մենթորի աշխատանքը 1-3-րդ դասարաններում աշխատող անգլերեն դասավանդողների հետ

«Իմացումի հրճվանք» է կոչվում կրթահամալիրի 1-3-րդ դասարանների կրթական ծրագիրը, որի հիմնական նպատակն է առաջին անգամ դպրոց ոտք դրած 5-6 տարեկան երեխաների մոտ սեր ձևավորել ուսման նկատմամբ: Նույն այդ ոգով է կազմված նաև ծրագրի անգլերենի դասընթացը:      

Առաջին դասարանի դասընթացն իրենից ներկայացնում է միայն ներածական բանավոր խոսքի ուսուցանում՝ հիմնված տարբեր տեսանյութերի, երգերի, ոտանավորների, երկխոսությունների վրա:

Մենթոր ուսուցչի առաջարկով նոր ընդունված դասավանդողը կազմում է առաջիկա շաբաթվա ուսպարապմունքների պլանները՝ օգտագործելով դասընթացում ընդգրկված տեսանյութերը, երգերը, երկխոսությունները: Դասավանդողի հիմնական խնդիրը դասարանում ներկա բոլոր սովորողների ներգրավմամբ, սիրալիր մոտեցումով, բառերի ճիշտ արտասանությամբ, համբերատար կրկնություններով ուսպարապմունքի վարելն է: Հնարավոր է, որ դասարանում լինեն ուսուցանվող բառերն ու արտահայտությունները իրենց ծնողների շնորհիվ արդեն իմացող սովորողներ: Կարևոր է, որ դասավանդողը անընդհատ չհիմնվի նման սովորողների նախնական լեզվական կարողությունների վրա: Ուսպարապմունքի մեջ անխտիր կերպով ընդգրկվում են բոլոր սովորողները:

Շաբաթվա վերջին դասավանդողը հաշվետվություն է ներկայացնում ուսպարապմունքների արդյունքների մասին, իսկ ամսվա վերջին մենթոր ուսուցիչը մենթորական աշխատանքի մասին հաշվետվություն է ներկայացնում մենթորական լաբորատորիայի ղեկավարին:    

Երկրորդ դասարանում սկսվում են տառուսուցումը և ընթերցումը: Սովորողները բանավոր ասում և ընթերցում են այն բառերը, արտահայտությունները և խոսքային նմուշները, որոնք սովորել են առաջին դասարանում: Որպես դասագիրք օգտագործվում է Աննա Գանջալյանի  աուդիո գիրք–տետր–դասագիրքը, My First Steps in English՝ դասավանդողի համար իր մեթոդական ուղեցույցով:

Երկրորդ դասարանում ուսուցանվող թեմաներն են՝   «Անգլերենը մեր տանը»,  «Իմ ընկերը»«Իմ ընտանիքը»: Այս թեմաները ընդգրկված են գիրք-տետրում:

Դասավանդողին հանձնարարվում է ուսումնասիրել և՛ մեթոդական ուղեցույցը, և՛ ծրագրում նշված ուսուցչի գործառույթները: Շաբաթվա համար կազմած իր պլանում դասավանդողը նշում է այն նոր բառերը, արտահայտությունները և դրանցով կազմվող նախադասությունները, որոնք անհրաժեշտ են տվյալ թեմայի լուսաբանման և յուրացման համար: Դասավանդողը իր կատարած աշխատանքների արդյունքի մասին գրում է իր մենթոր ուսուցչին: Վերը նշված մեթոդական ուղեցույցում նկարագրված են տարբեր ուսումնական պարապմունքների պլանավորման ձևեր: Դասավանդողը ուսումնասիրում է դրանք և կազմում իրենը:

Մեթոդական ուղեցույցում նկարագրված է, թե ինչպես է ուսումնական թեման դառնում ընտանեկան նախագիծ:

Դասավանդողին առաջարկվում է ուսպարապմունքների պլանները այնպես կազմել, որ դրանք նույնպես դառնան ընտանեկան նախագծեր:

Երրորդ դասարանում խորհուրդ է տրվում օգտագործել Մարգարիտա Ապրեսյանի 3-րդ դասարանի համար գրված դասագիրքը, իսկ լեզվական նյութի յուրացման համար՝ «Round up starter»: 

Լեզվական նյութը՝ քերականությունը, մատուցվում է որպես խոսք, արտահայտվելու ձև՝ առանց նշելու որևէ քերականական տերմին:

Երրորդ դասարանի ծրագրում նշված են 14 թեմաներ, որոնցով դասավանդողը պետք է աշխատի սովորողների հետ: Այդ 14 թեմաներից յուրաքանչյուրը մի  կարճատև հաղորդակցական նախագիծ է համարվում:

Յուրաքանչյուր թեմայի վերաբերյալ դասավանդողը կազմում է ուսպարապմունքների պլաններ, որոնց մեջ նշվում են այն բառերը, բառակապակցությունները և խոսքային նմուշներն ու արտահայտությունները, որոնք բնորոշ են տվյալ թեմային:

Դասավանդողը թեմայի յուրացման ընթացքում իր աշխատանքային հաշվետվությունների մեջ նշում է այն լեզվական կարողությունները, որոնք սովորողները ձեռք են բերոլ այդ թեման յուրացնելիս: Այդ լեզվական կարողությունների նկարագիրը տրված է «Իմացումի հրճվանք» -ի անգլերենի ծրագրի «Գնահատում» բաժնում: Դրանք իրենց բնույթով լեզվական առաջին չափորոշչային կարողություններն են: Դասավանդողը պետք է իմանա, որ «Իմացումի հրճվանք» ծրագրով աշխատելիս որևէ թվանաշանային գնահատում չի կատարվում:      

 Դասավանդողի ՏՏ հմտությունները «Իմացումի հրճվանք» ծրագրով աշխատելիս.

  • Աշխատել Paint համակարգչային ծրագրով
  • Մոնտաժել սովորողների ուղարկած տեսանյութերը և հրապարակել դրանք YouTube-ում:

Աշխատանքը չորրորդ դասարանի դասավանդողի հետ

Չորրորդ դասարանի անգլերենի առարկայական ծրագիրը և գնահատումը 2025-2026 ուստարվա համար

Ծրագրում նշված ուսումնական թեմաների վերաբերյալ դասավանդողը կազմում է ուսպարապմունքների պլաններ, որտեղ երևում են բառային աշխատանքը, լեզվանյութը, թեմային վերաբերող երկխոսությունները, նկարագրական տեքստերը, տեքստերի վերաբերյալ հարցերը:

Ուսումնական թեմաները ամփոփվում են սովորողների ստեղծած տեսանյութերով, որոնք դասավանդողը մոնտաժում և հրապարակում է YouTube-ում:

Դասավանդողն իր կազմած ուսպարապմունքների պլանները, ուսումնական նյութերը, սովորողների ուղարկած և արդեն մոնտաժված և YouTube-ում հրապարակված տեսանյութերի հղումները ուղարկում է մենթոր ուսուցչին՝ որպես հաշվետվություն:

Դասավանդողը պետք է իմանա, որ սովորողների թվանշանային գնահատում չի արվում առաջին և երկրորդ ուսումնական շրջանների ընթացքում: Գնահատումը միայն ձևավորող է, որի բնութագրող կարողությունները ըստ լեզվական տարբեր բաղադրիչների տրված են 4-րդ դասարանի առարկայական ծրագրի վերջում:    

Օգտագործվող դասագրքեր և ուսումնական կայքեր

  • Մարգարիտա Ապրեսյանի 4-րդ դասարանի դասագիրքը
  • Round up 1-2
  • Բրիտանական խորհրդի LearnEnglish Kids կայքը:

Աշխատանքը հինգերորդ դասարանի դասավանդողի հետ 

5-րդ դասարանի անգլերենի առարկայական ծրագիրը և գնահատումը 2025-2026 ուսումնական տարվա համար

Մենթորի աշխատանքի բնույթը նույնն է, ինչ արվում է չորրորդ դասարանի դասավանդողի հետ: Ծրագրի վերջում տրված է նաև ձևավորող գնահատման բնութագրող կարողությունները ըստ լեզվական բաղադրիչների:

Աշխատանքը 6-րդ դասարանի դասավանդողի հետ

6-րդ դասարանների անգլերենի առարկայական ծրագիրը 2025-2026 ուստարվա համար

6-7-8-րդ դասարաններում դասավանդելիս անգլերեն դասավանդողներին խորհուրդ է տրվում օգտագործել  Մատյուշկինա Գերկեի «Practical Grammar in Patterns» գործնական քերականության դասագիրքը, որը քերականությունը ուսուցանում է միայն խոսքային նմուշներով՝ առանց տեսական բացատրությունների: Օրինակ՝ 6-րդ դասարանում առաջին անգամ տեսնում ենք ածականների համեմատության աստիճանները, որի համար առաջարկվում են հետևյալ խոսքային նմուշները.

Model: Is Vanadzor smaller or bigger than Yerevan? (smaller)

Vanadzor is smaller than Yerevan

Model: Is the film as interesting as the book? (…more interesting than…)

Դասընթացների ծրագրերը Միջին դպրոցում

«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրի Միջին դպրոցի 7-րդ և 8-րդ դասարանների անգլերենի առարկայական ծրագրերը 2025-2026 ուստարվա համար

«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիր. 9-րդ դասարանի անգլերենի առարկայական ծրագիրը 2025-2026 ուստարվա համար

Դասընթացների ծրագրերը հետազոտական վարժարանում

2025-2026 ուստարվա Հետազոտական վարժարանի 10-11-12-րդ դասարանների անգլերենի առարկայական ծրագրերը ըստ «Օտար լեզուներ» ուսումնական բնագավառի նոր չափորոշիչների և հեղինակային կրթական ծրագրի պահանջների

Միջին և ավագ դպրոցներում աշխատել պատրաստվող դասավանդողներին մենթոր ուսուցիչը մանրամասն ներկայացնում է տարբեր տեսակների ուսումնական նախագծերի մշակման ձևերը:     

Ուսումնական նախագիծ

Դասավանդողին հանձնարարվում է, նախ և առաջ, ուսումնասիրել «Ուսումնական նախագծին ներկայացվող պահանջները. մեթոդական մշակում» հրապարակումը:

Դասավանդողին է ներկայացվում ուսումնական նախագծի ամփոփ կառուցվածքը.

  • Նախագծի վերնագիրը
  • Նախագծի նպատակը իրական կյանքում հանդիպող մի խնդրի ձևակերպում է, որի լուծումը տալիս է նախագծի իրականացումը:
  • Նախագծի իրականացման ժամկետները
  • Մասնակիցները և աշխատանքի բաժանումը
  • Նախագիծն իրականացնելու ընթացքում սովորողների կողմից ձեռք բերվող նպատակային գիտելիքները և հմտությունները
  •  Որոնողական, հետազոտական աշխատանքի նկարագրությունը
  •  Վերջնական արդյունքի (հոդված, պրեզենտացիա, տեսաֆիլմ, թարգմանություն, այլ) հանրային ներկայացում-պաշտպանություն
  • Անդրադարձ. սովորողների, դասավանդողների, ծնողների, մասնախմբի, հրավիրյալ փորձագետների ամփոփում և գնահատում

Միջին դպրոցի 8-9-րդ և հետազոտական վարժարանի 10-11-12-րդ դասարաններում աշխատող դասավանդողին առաջարկվում է ուսումնասիրել և վերլուծել արդեն իրականացված հետևյալ նախագծերը.

Դասավանդողին առաջարկվում է կազմել մեկ կարճատև նախագիծ, մեկ միջին տևողությամբ և մեկ երկարատև նախագիծ՝ հաշվի առնելով նախագծի կառուցվածքին ներկայացվող պահանջները:

Կազմած նախագծերը ուղարկվում են մենթոր ուսուցչին: Նախագծերի իրականացման մասին պարբերաբար հաշվետվություններ են ուղարկվում մենթոր ուսուցչին:

Ուսումնական նյութերի ստեղծում

Դասավանդողին առաջարկվում է կարդալ, ուսումնասիրել «Անգլերեն դասավանդողի ուղեցույց. Անգլերենի ուսումնական նյութերի ստեղծումը միջին և ավագ դպրոցում սովորողների համար»

Դասավանդողին առաջարկվում է ուսումնասիրել հետևյալ ուսումնական նյութերը.

Դասավանդողին առաջարկվում է կազմել ուսումնական նյութեր՝ ըստ տվյալ դասարանի ուսումնական թեմաների: Կազմված ուսումնական նյութերը հրապարակվում են բլոգում և հղումները ուղարկվում են սովորողներին, մենթոր ուսուցչին: Ամսվա վերջին ստեղծված բոլոր ուսումնական նյութերի հղումները ընդգրկվում են դասավանդողի հաշվետվության մեջ:

Դասավանդողի բլոգում պետք է լինի «Ուսումնական նյութ» բաժինը:

Այլոց փորձի ուսումնասիրություն – հոդված

Անգլերեն դասավանդողի համար կարևոր է այլոց փորձի ուսումնասիրություն-հոդված գրելը: Նման հոդվածը ինքնին հետազոտական աշխատանք է դասավանդողի համար, որը երկու կարևոր նպատակ է հետապնդում՝

  • Մասնագիտական զարգացում ինքնակրթության միջոցով
  • Անգլերեն չիմացող այլ դասավանդողների համար մանկավարժական հայալեզու գրականության ստեղծում

Այլոց փորձի ուսումնասիրություն-հոդված գրելու քայլաշարերը.

ա) Թեմայի ընտրություն. դասավանդողին առաջարկվում է իրեն հետաքրքրող մանկավարժական մի թեմա ընտրել։

բ)  Ենթադրենք դասավանդողին հետաքրքրում է այն հարցը, թե ինչպես բարձրացնել սովորողների անգլերեն սովորելու մոտիվացիան միջին և ավագ դպրոցներում: Այդ նպատակով առաջարկվում է Google-ի որոնման պատուհանում գրել «How to increase middle and high school learners’ intrinsic motivation to learn English – Ինչպե՞ս բարձրացնել սովորողների անգլերեն սովորելու ներքին մոտիվացիան միջին և ավագ դպրոցներում»:

գ) Համակարգչի էկրանին կհայտնվեն նման բովանդակությամբ հոդվածներ: Դասավանդողին առաջարկվում է կարդալ այդ հոդվածները և գրել դրանց կարճ անոտացիաները՝ այն ամենակարևոր մտքերը, որոնցով տվյալ հոդվածը տարբերվում է մյուսներից:

դ) Այդ կարճ անոտացիաները դասավանդողին հուշում են, թե ինչպես կարելի է սկսել, զարգացնել սկսած միտքը տարբեր հեղինակների տեսակետներով, որից հետո համադրել և համեմատել այդ տարբեր տեսակետները: Վերջում կարելի է գրել ամենաարդյունավետ աշխատանքային մեթոդների մասին՝ ինչպես նաև արտահայտել սեփական տեսակետը տվյալ հարցի նկատմամբ: Այս ամենից հետո կարելի է նույն հարցը ուղղել նաև նաև ChatGPT-ին: Ստացված պատասխանը համեմատել եզրափակիչ խոսքում գրվածի հետ: Մեծ բավականությամբ կարելի է նշել այն փաստը, որ մոտավորապես նույն մեթոդներն են համարվում ամենակարևորները և՛ սեփական ուսումնասիրությամբ լուսաբանվածները, և՛ արհեստական բանականության առաջարկածները: Հետաքրքիր կլինի նաև նշել այնպիսի առաջարկները, որոնք նշված չեն ընթերցված, ուսումնասիրված հոդվածներում: Ահա այս ձևով կստեղծվի այլոց փորձի ուսումնասիրություն-հոդվածը:

Մենթոր ուսուցիչը նաև ժամանակ է հատկացնում ներկա գտնվելու դասավանդողի 1-2 ուսպարապմունքներին, որպեսզի պարզի, թե որքանով է դասավանդողը կարողացել գործնականում կիրառել մենթոր ուսուցչի մեթոդական ցուցումները:

Թողնել պատասխան

Ձեր էլ-փոստի հասցեն չի հրապարակվելու։ Պարտադիր դաշտերը նշված են *-ով