Տնային առաջադրանքներ հանձնարարելու խնդրի մասին, ինչպես ցույց տվեց նաև մեր օտար լեզուների ուսկենտրոնի արած ուսումնասիրությունը, տարաձայնություններ,  ամենատարբեր մոտեցումներ,  երբեմն իրար ծայրահեղորեն հակասող կարծիքներ՝ ինչքան ասես:  Կարծում եմ, բոլոր այսպիսի մանկավարժական բանավեճերի հիմքում ընկած է կողմերի դավանած մանկավարժությունը: Ի՞նչ է տնային առաջադրանքը, ի՞նչ ակնկալիք ունենք մենք՝ որպես դասավանդող, ծնողը՝ որպես պատվիրատու, սովորողը՝ որպես այդ գործընթացի ամենակարևոր միավոր: Ցավոք, սովորաբար մանկավարժական բանավեճերից դուրս է մնում հատկապես սովորողը, չնայած այն պարզ ճշմարտությանը, որ մանկավարժական բոլոր խնդիրներն էլ ի վերջո ուղղված են սովորողին:

Գովազդ եթերում: Արթենի Ջանիկյան

«Ես կարծում եմ, որ  Ավագ դպրոցի սովորողը իրավունք ունի որոշում կայացնելու՝ կատարե՞լ տնային աշխատանք, թե՞ ոչ: Դպրոցում կան երեխաներ,  որոնք զբաղվում են ինքնակրթությամբ, և նրանք կարիք չունեն կատարելու տնային աշխատանք»: Էլեն Կարապետյան, 10-րդ դասարան
«…Չափից շատ հանձնարարվող տնային աշխատանքը մեզնից շատ ժամանակ է խլում, և մենք չենք կարողանում զբաղվել մեր նախասիրությամբ, լրացուցիչ որևէ նյութ կամ գիրք կարդալ: Ազատ ժամանակ համարյա շատ քիչ ենք ունենում, չենք կարողանում ճիշտ ու հստակ  օգտագործել  մեզ հասանելի ժամանակը մեր անձնական զբաղմունքների համար»: Ռիմա Սիմոնյան, 10-րդ դասարան
Եվ սա մեր կրթահամալիրում, որտեղ գործող ուսումնական պլանում նշված է, որ կրթահամալիրի սովորողը կարող է ընտրել տնային հանձնարարությունների ծավալը, և որ այն համարվում է լրացուցիչ կրթություն: Մեզ մոտ էլ են դասավանդողները դժվար համակերպվում սովորողի տնային աշխատանքի ծավալ ընտրելու իրավունքի հետ:
Ես ուսպլանով ամրագրված այս կետը համարել և համարում եմ մեր մանկավարժական ձեռքբերումը և սիրով եմ տալիս սովորողին այդ հնարավորությունը: Անցած տարիներին նշում էի ինձ մոտ, թե սովորողներից ով է ընտրել տնային առաջադրանքներ՝ որպես լրացուցիչ կրթություն: Որից հետո հետևողականորեն տնային հանձնարություն ընտրած սովորողից պահանջում էի այդ աշխատանքը: Բայց լինում էր այն, ինչ լինում է սովորաբար. անողն անում էր, չանողն էլ չէր անում: Ի՞նչ էր տալիս այդ լարումն ինձ կամ սովորողին, երևի թե ոչինչ: Հատկապես, որ գիտեմ՝ Միջին դպրոցում տնային առաջադրանքների ծավալը հիմնականում ծնողն է ընտրում: Իսկ դրանց կատարման-չկատարման համար պատասխան է տալիս սովորողը: Դա ինձ անարդարացի և ոչ տրամաբանական թվաց: Եվ ես դադարեցի նախատել սովորողին տնային աշխատանքը չկատարելու համար: Ընդհանրապես, հիմա ես ավելի շատ աշխատում եմ խրախուսման, ոգևորման մեթոդով, քան նախատման և պատժի: Եվ ասեմ, որ այդ մեթոդը անհամեմատ ավելի լավ է գործում, քան նախորդը: Համենայն դեպս`լարումը դուրս է գալիս, որն այնքան խանգարում է ուսումնական գործընթացում, իսկ տանը աշխատողների թիվը ավելի քիչ չի լինում, քան նախորդ մեթոդի դեպքում էր:

Ընտանեկան նախագիծ: Շուշան և Արփի Փաշինյաններ

Հիմա խոսեմ լրացուցիչ կրթության՝ տնային առաջադրանքների բովանդակության և հանձնարարման կերպի մասին: Ես հնարավորին չափ անհատականացրել եմ այդ գործունեությունը: Որպես լրացուցիչ կրթություն՝ սովորողներին առաջարկում եմ նախագծեր և այդ նախագծերի մեջ ընդգրկել եմ այն բոլոր հնարավոր լեզվական ուղղությունները, որոնք կարող են հետաքրքրել սովորողների խմբերին:
Յուրաքանչյոր սովորող տանն ինքն է ընտրում, թե այդ օրը հատկապես ինչ լեզվական աշխատանք է ուզում անել՝ շարադրել մտքերը որևէ թեմայո՞վ, թարգմանությո՞ւն անել, գրականությունից որևէ բանաստեղծություն ընտրել, ձայնագրվե՞լ, թե՞ մի այլ աշխատանք անել:

Ընթերցում է Սաթինե Տեր-Պետրոսյանը:

Կան սովորողներ, որ սիրում են գործնական քերականության առաջադրանքներն անել: Ինչո՞ւ ոչ: Չնայած հետաքրքիր դիտարկում անեմ`այդ սովորողների թիվը քիչ է, կարելի ասել`եզակի սովորողներ են երբեմն-երբեմն ընտրում այդ աշխատանքը: Երևի թե ստեղծական-նախագծային գործունեությունը առավել գրավիչ է սովորողների համար: Ինչևէ,  կարևոր է, որ պահպանվում է նաև այսպիսի աշխատանք նախընտրող սովորողի ընտրության իրավունքը:  Արդյունքում՝ սովորողը տանը կատարում  է  իրեն առավել հոգեհարազատ, իր նախասիրությամբ աշխատանք: Եվ փորձն էլ ցույց է տալիս, որ շաբաթվա ընթացքում  սովորողը հաճախ փոխում է իր ընտրած լեզվական աշխատանքը՝ մի նախագծից անցնելով մյուս նախագծի կատարմանը: Բերեմ մի օրինակ: Արթենի Ջանիկյան, 6-րդ դասարան: Սրանք Արթենի Ջանիկյանի լրացուցիչ կրթության նախագծերն են`տնային աշխատանքները.

Այսպիսի լրացուցիչ կրթության նախագծի արդյունք են  10-րդ դասարանցիների «Թարգմանություններ» ամսագիրը, , «Մանրէ» պատանեկան ամսագիրը, 6-րդ դասարանցիների «Թարգմանում ենք» ամսագիրը,  «Չաչանակ» մեդիաբլոգի  շատ նյութեր, «Լուսատիտիկ» ամսագիրը, «Կարդացեք և լսեք մեզ»: 

Լրացուցիչ կրթության նախագծային այսպիսի մեթոդը լիովին արդարացված է: Սովորողները սիրով են զբաղվում իրենց նախասիրած լեզվական գործունեությամբ: Դասարանում կատարում են հիմնականում խմբային նախագծային աշխատանք, իսկ տանը հնարավորություն ունեն անելու անհատական, նաև ընտանեկան նախագծեր:
Եվ այսպիսի ուսումնական աշխատանքը  հետաքրքրքիր է և իրենց համար, և ինձ համար:

Ընտանեկան նախագիծ: Կարինեի հարցազրույցը իր եղբոր հետ:

Թողնել պատասխան

Ձեր էլ-փոստի հասցեն չի հրապարակվելու։ Պարտադիր դաշտերը նշված են *-ով